ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSKÖTÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződéskötési Feltétel (a továbbiakban, mint: Szabályzat) hatálya Szolgáltató weblapján (www.hajlekonysagfejlesztes.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki, a megjelölt weboldal(ak)/honlap(ok) működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan nyújt tájékoztatást. Az itt nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók azzal, hogy értelmükben a Felhasználó/Megrendelő a megrendeléssel egyidejűleg a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyba lép, melynek részleteit maga a törvény, valamint a jelen Szabályzat tárgyalja.
1. Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve:
Bacsa Katalin
A szolgáltató székhelye:
1073 Budapest Erzsébet krt 51.
A szolgáltató adószáma:
59783367-1-42
A szolgáltató e-mail címe:
A szolgáltató telefonszáma:
A szolgáltató adatvédelmi nyilvántartási száma:
57827533
A szolgáltató tárhelyszolgáltatója:
forpsi.hu
2. Alapvető rendelkezések:
2.1. A jelen Szabályzat 2023.10.11. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 7 nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók/Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes a közzétételt követően a hatályba léptetés napjával.
2.2. Felhasználó/Megrendelő, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra/honlapra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak/honlapnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó/Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal/honlap, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon/honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
2.4. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a jelen ÁSZF-ben is megtalálható egyes vonatkozó fogalmak jelentéseinek kivonata:
1. digitális adattartalom: digitális formában előállított vagy nyújtott adat;
2. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét; - termék adásvételére irányuló szerződésnek minősül az olyan visszterhes, szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés is, amely alapján a vállalkozás termék tulajdonjogának átruházására is köteles;
3. tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;
4. távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
5. távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
6. termék: ingó dolog, kivéve a végrehajtási eljárás vagy más hatósági intézkedés folytán eladott dolog; terméknek minősül a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia;
7. üzlethelyiség: a) bármely ingatlan, ahol a vállalkozás a tevékenységét állandó jelleggel folytatja; b) bármely ingó dolog, ahol a vállalkozás a tevékenységét szokásos jelleggel folytatja;
8. üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg; b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között; c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás - a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett - személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése; - nem minősül üzlethelyiségen kívül kötött szerződésnek a vásáron, piacon és közterületen végzett értékesítő tevékenység.
9. vállalkozás: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott vállalkozás.
10. Nem kért értékesítés: a vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít vagy olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés.
11. A digitális szolgáltatás fogalma: a) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon vagy azokhoz hozzáférjen, vagy b) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót;
12. A szerződéskötést megelőző tájékoztatás:
a, Üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt tájékoztatni a fogyasztót a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;
b) a vállalkozás nevéről, a vállalkozás székhelyének postai címéről, és - ha azzal rendelkezik - a telefonszámáról, és az elektronikus levelezési címéről;
c) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy - ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani - annak számítási módjáról, valamint az ezen kívül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról és a postaköltségről), vagy, ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;
d) a teljesítés feltételeiről, különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;
e) a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről;
f) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;
g) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat
át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről;
h) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;
i) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;
j) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről. - A vállalkozást nem terheli az első pontban meghatározott tájékoztatási kötelezettség azon információk vonatkozásában, amelyek a körülmények alapján nyilvánvalóak. - Az e) pontja szerinti tájékoztatást a vállalkozás a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség.
13. Kiemelt tájékoztatás:
A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót/Megrendelőt, hogy a nála hozzáférhető órák, kurzusok nem tartoznak a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Felnőttképzési tv.) hatálya alá, így azok nem minősülnek felnőttképzési tevékenységnek. A Szolgáltató által kiadott digitálisan elérhető termékek használatához a Felhasználónak/Megrendelőnek folyamatos internetes kapcsolatra, valamint számítástechnikai eszközzel (PC, laptop, okostelefon, táblagép stb.) kell rendelkeznie, melynek rendelkezésre állása, annak általános használatához való ismerete, és költségei a Felhasználót/Megrendelőt terhelik. Felhasználó/Megrendelő kifejezetten elfogadja, és szavatolja, hogy kizárólag abban az esetben vásárolja meg a vonatkozó online elérhető termékeket, amennyiben az előbb tárgytalannak eleget tud tenni, valamint maradéktalanul elfogadja, hogy a Szolgáltató nem köteles a termék megvételéhez és használatához szükséges tudás és anyagi háttér biztosítására, azt a termék ára nem tartalmazza. Természetesen a Felhasználó/Megrendelő a Szolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségeinek egyikén informatív segítséget kérhet (lásd felül: A Szolgáltató adatai). Egyebekben a Szolgáltató valamennyi általa megtartott óra, kurzus kapcsán a jelen Szabályzat 1. számú függelékében meghatározott és a jelen Szabályzathoz elválaszthatatlanul csatolt Foglalkozásokon történő részvételt szabályozó Szabályzatot tekinti irányadónak.
Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadta, az adatkezelésekhez hozzájárul. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
3.1. A megjelenített termékek kizárólag online/személyesen rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, és az adott ajánlatban feltűntetettek szerint tartalmazzák a törvényben előírt áfát, termékektől függően nem tartalmazzák / tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
3.2. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat/Megrendelőket az akcióról és annak pontos időtartamáról.
3.3. A Szolgáltató honlapján és aloldalain, az általa fenntartott közösségi oldalakon, csoportokban időszakosan és tematikusan, egyénileg és csoportosan foglalkozások megtartását biztosítja online/offline módon. Az adott foglalkozásra, kurzusra a Megrendelő/Felhasználó elektronikusan tud regisztrálni. A meghirdetett foglalkozás/kurzus tartalmát és ellenértékét az adott felhívás tartalmazza. A Szolgáltató fenntartja a jogát arra, hogy a felhívást egyoldalúan a Megrendelő/Felhasználó értesítése mellett módosítsa, kiegészítse, visszahívja, bármely Megrendelő/Felhasználó jelentkezését indokolás nélkül visszautasítsa akár a több napban megtartott foglalkozások/kurzusok időtartalma alatt. Ennek oka az, hogy a foglalkozások megtartásának feltételeit, így a foglalkozások ütemezését, a helyszínt és az időpontot a Szolgáltató minden esetben a csoporthoz és/vagy az egyénhez igazítja, a jelentkezőkkel és résztvevőkkel a kapcsolatot közösségi oldalán fenntartott csoportjában folyamatosan fenntartja, olykor épp őket megkérdezve, szavazások útján, többségi akaratot figyelembe véve alakítja. a Megrendelő/Felhasználó a jelen Szabályzat elfogadásával kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az itt írtakat és ennek tudatában lép a Szolgáltatóval jogviszonyra, ennek tudomásul vételével köt szerződést a Szolgáltatóval, fizeti meg az ellenértéket éppen ezért ha az időközben a Szolgáltató által közölt módosítást/kiegészítést elfogadni nem tudja, úgy igényt visszatérítésre nem is tarthat, az általa megfizetett teljes ellenérték visszakövetelésének jogáról kifejezetten lemond figyelemmel arra is, hogy a Szolgáltató érdeke az adott időpontra foglalt egyéni foglalkozás megtartása, annak kiesése esetén kára keletkezik, ugyanígy a csoport megfelelő létszámmal történő megtartása gazdasági érdeke, kieső személy esetén ugyanígy kára keletkezik. A Megrendelő/Felhasználó az ellenértéket kizárólag az első óra megkezdését megelőző 5 órán belül követelheti vissza azzal, hogy azt köteles írásban jelezni. Ha a Megrendelő/Felhasználó a szolgáltatást e-képpen lemondja, azt kizárólag írásban teheti meg, elektronikus úton megküldve a Szolgáltatónak a fent megjelölt e-mail címre címezve. Mind a lemondás, mind a Megrendelő/Felhasználó által megkezdett foglalkozásról történő időközbeni elmaradás indoka sem okot sem méltányosságot a Megrendelő/Felhasználó részére nem biztosít, a körülményt a Szolgáltató sem mérlegelni, sem figyelembe venni nem köteles.
4. Rendelés menete
4.1. Termék vásárlása előtt a felhasználó/megrendelő regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást a megrendelőlap kitöltésével . Amennyiben kurzushoz, workshophoz szeretne csatlakozni mindenképp szükséges regisztráció.
4.2. Felhasználó/Megrendelő a megvásárolni kívánt termék, termékek típusát és darabszámát megadja. A Felhasználó/Megrendelő a kiválasztott kurzust, workshopot körültekintően választja ki, annak tudatában, hogy az időpontok, és a helyszínek is esetekben előzetes egyeztetés alapján módosulhatnak.
4.3. Webshop-os vásárlás esetén Felhasználó/Megrendelő kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó/Megrendelő bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „megtekint” ikonra kattintva. Kurzus, workshop esetén
4.4. Webshop-os vásárlás esetén amennyiben Felhasználó/Megrendelő további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó/Megrendelő. Amennyiben a kiválasztott kurzus, workshopos jelentkezést szeretné módosítani, törölni a info@katarticflexy.net email címre várjuk a levelet.
4.5. Felhasználó/Megrendelő megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, amelyek a megrendelés típusai szerint a következők:
4.5.1. Fizetési módok:
Előre utalás, paypal, postai utánvét, postai átutalás, Barion, stb.
4.5.2. Szállítási költség: mindig az adott termék leírásánál részletezettek szerint. A megrendelés során megadott postázási/kézbesítési címet Felhasználó/Megrendelő köteles ellenőrizni, mert a megrendelést visszaigazoló e-mailben feltüntetett vételár csak az első szállítási díjat tartalmazza. Amennyiben a Szolgáltató kézbesítője visszaküldi Szolgáltatónak a megrendelt terméket "Cím elégtelen", "Ismeretlen", " Elköltözött", "Nem vette át", "Nem kereste" stb. jelzéssel, akkor a második (vagy későbbi) szállítást belföldi-, és külföldi szállítás esetén egyaránt, a megrendelést visszaigazoló e-mailben meghatározott ügyintézési díj, vagy a választott szállítási módhoz kapcsolódó szállítási díj (mely tartalmazza az újabb postaköltséget/szállítási díjat is) Szolgáltató részére történő befizetését követően tudja Szolgáltató ismételten teljesíteni. Amennyiben utánvétes terméket nem vesz át a Felhasználó/Megrendelő, úgy azt kizárólag előre utalásos kifizetést követően (tehát a termék teljes vételárának, és a szállítási díjnak kifizetését követően) szállítja le újból a Szolgáltató. Az első sikertelen kézbesítést követően 180 napig őrzi meg a visszakerült terméket a Szolgáltató, majd azt újból értékesíti a 180. napot követően. Ez idő alatt az újraküldési díj ellenében Szolgáltató megkísérli a termék újbóli kézbesítését, de amennyiben az is sikertelen lesz, úgy az őrzési időbe azt is beleszámítja a Szolgáltató. A fentieket Felhasználó/Megrendelő maradéktalanul elfogadja.
4.6. Amennyiben a webshop-ban vagy a megrendelőlapon hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatni vállalja a Megrendelőt/Felhasználót az új adatokról. A Megrendelő/Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót a csomag tartalmazza. Felhasználó/Megrendelő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik.
4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó/Megrendelő a ”megrendelés/rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti a Szolgáltató felé egyéb, rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó/Megrendelő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
4.10. Felhasználó/Megrendelő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó/Megrendelő rossz adatokat adott meg regisztrációja/megrendelése során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
5.1. A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
5.2. Az általános teljesítési határidő, a fizetéstől számított 7 munkanapon belül történik. Ha Szolgáltató és Felhasználó/Megrendelő a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, úgy a Szolgáltató a Felhasználó/Megrendelő felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót/Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó/Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
5.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, elírások, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Ebben az esetben a Szolgáltató a Felhasználó/Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni vállalja.
6. ELÁLLÁS JOGA
6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó/Megrendelő a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállási jogot nem gyakorolhatja az a Felhasználó/Megrendelő, aki vállalkozásként köt a Szolgáltatóval szerződést, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el szerződő félként.
6.2. Ha a Felhasználó/Megrendelő elállási jogát gyakorolni kívánja úgy kötetes a Szolgáltató felé írásban azt jelezni. Postai úton írásban történő jelzés esetén az igazolt feladás időpontja, elektronikus levélben történő nyilatkozattétel esetén a Szolgáltató elektronikus postaládájába történő megérkezés időpontja kerül figyelembevételre az időben történő közlés tekintetében. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó/Megrendelő, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
6.3. Felhasználó/Megrendelő köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy Szolgáltató által megjelölt címen leadni.
6.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót/Megrendelőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. A Felhasználó/Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. Így a Felhasználónak/Megrendelőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót/Megrendelőt terheli.
6.5. A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó/Megrendelő által megadott bankszámlaszámra visszatéríti a Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt, ha azt a Szabályzat rá kötelezettségként ráterheli Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a 6.7. pontban írt jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó/Megrendelő részére. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt, hogy a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha Felhasználó/Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót/Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
6.6. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót/Megrendelőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó/Megrendelő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó/Megrendelő személyére szabtak, továbbá,
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Felhasználó/Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Felhasználó/Megrendelő tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
6.7. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. Rendelet jelenleg a következő címen érhető el:http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043 , az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve jelenleg a következő címen érhető el: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:HU:PDF
6.8 Tájékoztatja végezetül ekörben a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt, hogy egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
7. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG, TERMÉKFELELŐSSÉG
7.1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Felhasználó/Megrendelő kérésére részletes tájékoztatást ad.
7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó/Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Így Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a Felhasználó/Megrendelő oldalára kerül, vagyis vita esetén a Felhasználónak/Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Felhasználó/Megrendelő számára felismerhetőek voltak.
7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a Felhasználó/Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Felhasználó/Megrendelő az igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év.
7.4. A jótállási, ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás, ill. szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Felhasználó/Megrendelő tudomására jutnak, a Felhasználó/Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.
7.5. A jótállás, ill. szavatosság érvényesítéséhez a Felhasználó/Megrendelő köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát, illetve jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Felhasználó/Megrendelő elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás, illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási, ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó/Megrendelő felel. A fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági feltételeket.
7.6. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt, hogy nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
7.7. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt arról is, hogy ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó/Megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Ugyanazon hiba miatt azonban a Felhasználó/Megrendelő kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.8. Termékszavatossági igényként Felhasználó/Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A Szolgáltató a termék kijavítását/kicserélését főszabály szerint 15 napon belül vállalja teljesíteni.
7.9. Termékszavatossági igényét a Felhasználó/Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó/Megrendelő termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak/Megrendelőnek kell bizonyítania. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt, hogy a gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
7.10. A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót/Megrendelőt, hogy az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a weboldalt/honlapot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles hibás teljesítése esetén. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
7.11. A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót/Megrendelőt, hogy az e fejezetben írt jótállás, szavatosság, termékfelelősségre írt szabályokat abban az esetben is alkalmazni rendeli, ha az adott terméket, eszközt, stb. a Felhasználó/Megrendelő nem visszterhesen, hanem ingyenesen szerezte.
7.12. A Szolgáltató azzal együtt, hogy a rendelet rendelkezéseitől a Felhasználó/Megrendelő hátrányára nem tér el tájékoztatja arról, hogy bármely szavatossági, jótállási, termékfelelősségi igényének érvényesítése esetén a Felhasználó/Megrendelő kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása. A Szolgáltató a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet vesz fel, annak másolatát pedig haladéktalanul, igazolható módon a Felhasználó/Megrendelő rendelkezésére vállalja bocsátani. Ha a Szolgáltató a Felhasználó/Megrendelő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíteni vállalja a Felhasználót/Megrendelőt. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig vállalja megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni szükség szerint.
9. Vegyes Rendelkezések
9.1. A Szolgáltató bármely szerződése kötelezettsége teljesítéséhez közreműködésének igénybevételi lehetőségét fenntartja. Ha a közreműködő jogellenes magatartást tanúsít érte a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.
9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
9.4. A Szolgáltató és Felhasználó/Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
9.5. A Felhasználó/Megrendelő szavatolja a Szolgáltatónak adott bárminemű információ (pl.: név, cím, e-mail cím, telefonszám, számlázási adatok, stb.) pontosságát, azok helytelenül/hiányosan való megadásából eredő bárminemű hibás teljesítés miatt a Szolgáltatóval szemben sem anyagi-, jogi-, vagy egyéb jellegű követeléssel nem élhet. Szolgáltató megtesz minden szükséges intézkedést, mellyel a szolgáltatáshoz szükséges információt/adatokat a Felhasználótól/Megrendelőtől beszerezze, illetve a Felhasználó/Megrendelő kérésére, vagy pontosítására javítja a helytelen/hibás adatot/adatokat.
10. Panaszkezelés rendje
10.1. A Szolgáltató célja az, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználó/Megrendelő mégis valamilyen panasszal él a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
10.2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Felhasználó/Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Felhasználónak/Megrendelőnek.
10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban vállalja megválaszolni azzal, hogy ha azt elutasítja álláspontját indokolni is vállalja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig vállalja a Szolgáltató megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
10.4. Ha a Felhasználó/Megrendelő panaszát a Szolgáltató elutasítja és azzal a Felhasználó/Megrendelő nem ért egyet, panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap
10.5. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt, hogy a békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt, hogy online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
10.6. Ha a felek közösen, vagy azok egyike békéltető testületi eljárást választja vitájuk rendezésére, a Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
11. Egyéni órák, kurzusok, rendezvények, workshopok, táborok
11.1. A Szolgáltató a Felhasználók/Megrendelők részére egyéni órát, tematikus kurzusok megtartását, work-shoppokat biztosít, ezen felül pedig rendezvényeket, táborokat is szervez időszakosan. A Felhasználó/Megrendelő az adott foglalkozásra történő jegyvásárlás pillanatában a jelen Szabályzat elfogadásával elismeri, hogy az elérhető foglalkozásról és annak ellenértékéről, a tematikusan megtartott csoportos foglalkozásokról előzetesen teljes körű tájékoztatást kapott, számára egyértelmű és világos volt, hogy mit, milyen tartalommal és feltételekkel milyen ellenértéken vásárol meg. Ennek értelmében az adott foglalkozás ellenértékét, függetlenül annak időtartamától a Szolgáltató a vásárlást követően nem köteles sem visszaváltani, sem más szolgáltatásra cserélni, függetlenül annak formájától az adott foglalkozás/esemény megtartását megelőző 10 órát követő lemondás, az adott foglalkozástól történő elmaradás esetén. Ennek oka az, hogy a Szolgáltatónak gazdasági érdeke az, hogy az idő, amelyet a Felhasználók/Megrendelők rendelkezésére bocsájt kitöltött, az alkalmak, különösen a csoportok esetében betöltöttek legyenek, az erre fordított materiális és immateriális javak igénybevétele, azokba való befektetés megtérüljön . Így a résztvevő által történő pótlására lehetőséget a Szolgáltató nem tud biztosítani, ha a Felhasználó/Megrendelő a megjelölt időpontot követően mondja le, áll el a szolgáltatás igénybevételétől. Ha a Felhasználó/Megrendelő az adott szolgáltatást még sem kívánja igénybe venni, a határidőig írásban tudja azt lemondani, a fent írt Szolgáltatói elérhetőségek egyikén. Postai úton írásban történő jelzés esetén az igazolt feladás időpontja, elektronikus levélben történő nyilatkozattétel esetén a Szolgáltató elektronikus postaládájába történő megérkezés időpontja kerül figyelembevételre az időben történő közlés tekintetében. Ha a Felhasználó/Megrendelő az elállását az adott szolgáltatás tekintetében időben közli a Szolgáltató az értesítést követő 14 napon belül a Felhasználó/Megrendelő által megadott bankszámlaszámra visszatéríti a szolgáltatás vételárát. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt, hogy a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha Felhasználó/Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót/Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli. Egyebekben a Szolgáltató a Szabályzat 6. fejezetében írtakat rendeli alkalmazni értelemszerűen.
11.2. Ha a Szolgáltató a Felhasználók/Megrendelők részére az egyéni órát, tematikus kurzusokat, workshopokat, rendezvényeket, táborokat egészében, részletében biztosítani nem tudja arról haladéktalanul tájékoztatni vállalja a Felhasználókat/Megrendelőket. A tájékoztatásában a Szolgáltató feltűntetni vállalja az elmaradás tényét, a szolgáltatásért cserébe megváltott ellenértékek visszautalásának módját, a csere/pótlás lehetőségét. Ha a Szolgáltató által felajánlott pótlás/csere lehetősége ésszerű, nem jár aránytalan teherrel a Felhasználóra/Megrendelőre nézve a Felhasználó/Megrendelő nem kérhet visszaváltást, úgy a Szolgáltató a szolgáltatásért cserébe megváltott ellenértékre igényt tarthat …
11.3. A Felhasználó/Megrendelő harmadik személynek semmilyen körülmények között nem értékesítheti a Szolgáltató szolgáltatását, azonban a helyét átruházhatja harmadik személyre, ha erről előzetesen, írásban értesíti a Szolgáltatót és a személy a jelen Szabályzatban foglaltakat azok megismerése után elfogadja. Az átruházás abban az esetben érvényes, ha a Szolgáltató írásban jóváhagyja és visszaigazolja azt.
11.4. A Felhasználót/Megrendelőt tájékoztatja a Szolgáltató arról, hogy függetlenül attól, hogy a Szolgáltató az adott szolgáltatásának igénybevételének céljából a személy beléptetésre alkalmas jegyet, kódot akár elektronikus, akár papírformában biztosítja számára, annak bármilyen formában történő sokszorosítása, másolása polgári/büntetőjogi felelősségre vonással jár.
11.5. Kizárja a felelősségét a Szolgálató háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk vagy sztrájknak nem minősülő megmozdulás, behozatali vagy kiviteli embargo, baleset, tűz, blokád, árvíz, természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar, járvány, vírus, vagy más olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely a Szolgáltató hatáskörén kívül esik, amelyek közvetett/közvetlen hatására a foglalkozás(oka)t megtartani, a rendezvényeket lebonyolítani nem képes azzal, hogy sem jogi-, anyagi- vagy egyéb jellegű megtérítést, semmilyen jogcímen és/vagy jogalapon sem részben, sem egészben nem biztosít és e megtérítési igényéről a Felhasználó/Megrendelő a jelen Szabályzat elfogadásával kifejezetten le is mond egyben.
12. Szellemi tulajdoni szabályzat
-
Tájékoztatja a Szolgáltató Felhasználót/Megrendelőt, hogy kizárólagos jogosultja a ”KATARTIC FLEXYBILITY” elnevezésű és megjelenítésű ábrás védjegynek, amelyet az EURÓPAI UNIÓ HIVATALA …. napjával történő elismerési nappal … lajstromszámon és …. ügyszámon vett nyilvántartásba (a továbbiakban, mint: ). A védjegy kizárólagos jogokat biztosít számára, hogy azonos/összetéveszthetőségig hasonló márkanév alatt más a bejegyzett áruosztályok alatt tevékenységet folytatni engedélye nélkül nem tud. A védjegyhez kapcsolódóan ugyancsak kizárólagos jogosultja a Szolgáltató a ” KATARTIC FLEXYBILITY MÓDSZERNEK”, amelyet a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál …. lajtromszámon és …… napon a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (a továbbiakban: Szjt.) 94/D.§-a szerint az önkéntes műnyilvántartásba felvetette (a továbbiakban, mint: ). Ott ahol a jelen Szabályzat a védjegyet és módszertant egyszerre tárgyalja, azzal kapcsolatosan rendelkezéseket, korlátokat és jogokat fogalmaz meg egységesen és együttesen szellemi alkotásként kerül megnevezésre.
-
A Felhasználó/Megrendelő a jelen Szabályzat elfogadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul nyilatkozik, hogy sem a módszertant, sem a védjegyet sem részben, sem egészben, sem maga, sem vele bármely vele (jog)viszonyban álló személy, rokona, közeli hozzátartozója semmi esetre sem használhatja fel, lajstromba nem jegyeztetheti be, domain/közösségi oldalt nem regisztrálhat semmilyen kiterjesztés alatt, az egyes foglalkozásokon elhangzottakat, az ott befogadható ismereteket kizárólag magán céllal sajátíthatja el és használhatja, mindezeket pedig harmadik személyek részére hozzáférhetővé nem teheti, tudomására nem hozhatja és semmilyen formában azok hasznát nem szedheti, előnyét nem évezheti. A Szolgáltató gazdasági és jogi érdekeit a Felhasználó/Megrendelő teljeskörűen köteles tiszteletben tartani, azokat védeni az illetéktelen felhasználással szemben. A Felhasználó/Megrendelő köteles továbbá bármilyen, felek közötti írott és/vagy íratlan megállapodás tartalmát és bármilyen úton történt kommunikációját (tárgyalás, levelezés, telefonbeszélgetés, etc.) bizalmas információként kezelni.
-
A Felhasználó/Megrendelő a Szabályzat elfogadásával kötelezettséget vállal arra, hogy sem ő, sem vele bármely (polgári jogi) jogviszonyba álló személy a jogosult működési köréhez közvetetten/közvetlenül tartozó szellemi alkotást sem azonosan, sem ahhoz hasonló módon, egyáltalán nem másolja (bitorolja/plagizálja), ilyen jellegű tevékenységet, amely a Szolgálató tevékenységére hasonlít, azzal összetéveszthető nem folytat és e kötelezettségét időbeli korlátra tekintet nélkül teljesíti. A Felhasználó/Megrendelő a másolás (bitorlás/plagizálás) kizárásra vonatkozóan jelen Szabályzat elfogadásával tett jognyilatkozatát ingyenesen, idő és területi korlátozás nélkül teszi meg azzal, hogy mögöttesen felelősséget vállal azokért a személyekért is akiknek e rendelkezéssel ellentétes szerződésellenes magatartása a Felhasználóval/ Megrendelővel való ismeretségre, a Felhasználó/Megrendelő által a vele való bármely információ átadásra vezethető vissza.
-
A Szolgáltató bármely szellemi alkotással, működésével, tevékenységével, eredményességével kapcsolatos valamennyi adat, tény, információ, megoldás, működési elv, ötlet, stb. kizárólag a Szolgáltatóhoz tartozó, azokat üzleti titokként büntető- és/vagy polgári jogi felelősséggel köteles a Felhasználó/Megrendelő idő és területi korlátozás nélkül őrizni.
-
Ha a Felhasználó/Megrendelő bármely a Szolgáltató által tartott foglalkozás során, azt követően saját ötleivel, meglátásával, tapasztalataival a Szolgáltató működését, tevékenységét, eredményességét növelő ismeretet, adatot, tényt, elgondolást, etc. oszt meg a Szolgáltaóval az kizárólag abban az esetben osztódik meg a felek között közös szellemi tulajdonként, ha arról a felek külön közös megállapodást kötnek. A megállapodás megkötésének elmaradása azt eredményezi, hogy a Felhasználó/Megrendelő által a Szolgáltatóval ismertetett valamennyi szellemi alkotás körében értékelhető tudás, ismeret, eredmény, etc. a Szolgáltató szellemi termékét fogja képezni és arra a Felhasználó/Megrendelő igényt nem tarthat. A Felhasználó/Megrendelő ekörben mindennemű igényérvényesítési jogáról a jelen Szabályzat elfogadásával kifejezetten lemond azzal, hogy a saját szellemi alkotásával kapcsolatos ismeretét, eredményét, tudását, etc. csak abban az esetben tarthatja meg saját jogán, ha azt a Szolgáltatóval nem közli. A saját jogán megtartott szellemi alkotásnak minősülő tudást, tapasztalatot, ismeretet, etc. a Felhasználó/Megrendelő sem ő maga, sem vele bármely (polgári jogi) jogviszonyban álló személy ez esetben sem használhatja fel saját tevékenységének körében időbeli korlátra tekintet nélkül, függetlenül attól, hogy a Felhasználó/Megrendelő a saját jogán megtartott szellemi alkotásnak minősülő tudást, tapasztalatot, ismeretet, etc. mikor hozta létre. A felhasználási jog területi és időbeli korlátozás nélküli ingyenes lemondásával kapcsolatos igényérvényesítési jogáról a Felhasználó/Megrendelő a jelen Szabályzat elfogadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul lemond.
-
Rögzíti a Szolgáltató, hogy ha a Felhasználó/Megrendelő a 12.2. – 12.5. pontokban írt bármely kötelezettségét megszegi, köteles a Szolgáltató részére… Ft, azaz …. forint kötbért/jogsértés fizetni (a továbbiakban, mint: kötbér1.) A kötbér1 esedékessége az a nap, amikor a Felhasználó/Megrendelő a szerződésszegést elkövette. A Felhasználó/Megrendelő a jelen Szabályzat elfogadásával kijelenti, hogy tudomással bír arról, hogy 12.2. – 12.5. pontokban írt bármely kötelezettségszegése esetén a Szolgáltató vele szemben polgár- és/vagy büntetőjogi eljárást kezdeményezhet az e pontban írt kötbér1n felüli egyéb kárainak megtérítése érdekében. A Felhasználó/Megrendelő az e pontban írt kötbér1 mértékét, mind az esetleges eljárás(ok) költségének összegét ….. Ft, azaz …. forint értékhatárig a jelen Szabályzat elfogadásával, annak vitatásáról kifejezetten és visszavonhatatlanul lemond. A Felhasználó/Megrendelő kötelezettséget vállal ekörben arra is, hogy ha a jogsértés vele bármely (jog)viszonyban álló személy követi el, vagy gondatlan mulasztásától adódóan harmadik, illetéktelen személy, úgy magatartásukért felelősséget vállal, helyettük mögöttesen helytáll, az e pontban írt kötbér1 megfizetését ez esetben is vállalja teljesíteni az itt írt feltételek szerint.
-
Ha aFelhasználó/Megrendelő a Szolgáltató védjegyével azonos/összetévesztésig hasonló név alatt tevékenységbe kezd és/vagy védjegyet/formatervet regisztrál és/vagy a módszert bármilyen formába öntött szerzői jogi alkotásban akár csak részletében is ismerteti, megjeleníti és/vagy domaint/közösségi oldalt regisztrál, és/vagy a módszertant bármilyen formában részben/egészben a Szolgáltató előzetes engedélye nélkül használja úgy azon felül, hogy a Szolgáltató az e pontban írt jogkövetkezményeket alkalmazhatja vele szemben köteles a Felhasználó/Megrendelő a Szolgáltató kérésére a jogsértő tartalmakat részére nyomban ingyenesen átadni. Ha a Felhasználó/Megrendelő a jogsértő tartalmakat nem adja át a Szolgáltató írásbeli felszólításában megjelölt határidőt követő 15 naptári napon belül, a Szolgáltató a kötbér1 összegének 20%-át napi tételként követelheti a felmerülő kiadásainak megtérítése mellett. A Felhasználó/Megrendelő felszólítását akkor kell közöltnek tekinteni, amikor a Szolgáltató arról szóló értesítését a Felhasználó/Megrendelő igazolt módon kézhez kapta, elektronikus úton történő megkeresés esetén a Szolgáltató igazolni tudja, hogy a megkeresés elküldésre került és a kézbesítésnek informatikai/technikai akadálya nem lehetett, a Felhasználó/Megrendelő levelezésének kezelése, levelező szerverének, alkalmazásának beállítása egyedül a kézbesítést tekintve őt terheli, erre nem hivatkozhat a Szolgáltatóval szemben.
-
A Felhasználó/Megrendelő az egyes foglalkozásokról, a Szolgáltató bármely szolgáltatásáról, általa szervezetett egyéni/csoportos rendezvényről, work-shopról, táborról, etc. álló/mozgóképi felvételt kizárólag saját magáról készíthet. Sem a módszertanról, sem másról álló és/vagy mozgó képet/adatot/hangot nem rögzíthet még magáncélra sem, különösen azt nem oszthatja meg semmilyen formában más személlyel. Az egyéni benyomásai, tapasztalatai, eredménye és élménye is kizárólag úgy és abban a formában osztható meg, hogy az átadottak harmadik személy visszafejtését biztosítani nem tudják sem részben, sem egészben. Ha a Felhasználó/Megrendelő az e pontban írt szerződéses kötelezettségét megszegi úgy a Szolgáltató vele szemben polgár- és/vagy büntetőjogi eljárást kezdeményezhet az e pontban írt kötbér2n felüli egyéb kárainak megtérítése érdekében. A Felhasználó/Megrendelő az e pontban írt kötbér2 mértékét, mind az esetleges eljárás(ok) költségének összegét ….. Ft, azaz …. forint értékhatárig a jelen Szabályzat elfogadásával, annak vitatásáról kifejezetten és visszavonhatatlanul lemond. A Felhasználó/Megrendelő kötelezettséget vállal ekörben arra is, hogy ha a jogsértés vele bármely (jog)viszonyban álló személy követi el, vagy gondatlan mulasztásától adódóan harmadik, illetéktelen személy, úgy magatartásukért felelősséget vállal, helyettük mögöttesen helytáll, az e pontban írt kötbér1 megfizetését ez esetben is vállalja teljesíteni az itt írt feltételek szerint.
12. Állat látogatási előírások
12.1. A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót/Megrendelőt, hogy az általa tartott foglalkozásokra kistestű, oltott, egészséges, tiszta, jól képzett/nevelt, barátságos, nem agresszív, mentálisan kiegyensúlyozott és nyugodt társállat hozható. A társállat fizikai, mentális állapotáért, más személyek és/vagy más társállatokkal történő érintkezésért és együttműködésért kizárólag a Felhasználót/Megrendelőt terheli a felelősség. A Szolgáltató nem vizsgálja és nem biztosítja egy Felhasználó/Megrendelő részére sem azt, hogy az egyes társállatok jelenléte, egészségügyi és mentális állapota ép és egészséges, nem veszélyes más személyekre/társállatokra, felelősségét ekörben teljes mértékben kizárja. A Felhasználó/Megrendelő köteles előre jelezni ha a társállatok jelenlétét egészségügyi/mentális okok miatt nem tolerálja, ennek elmaradása esetén ha a Szolgáltató az adott foglalkozás megtartását megkezdi a Felhasználó/Megrendelő nem hivatkozhat erre, hogy az adott szolgáltatás igénybevételétől erre tekintettel áll el és igényli vissza a már befizetett szolgáltatási díjat. Egyedül a társállat gazdáját terheli a társállat szükségleteinek kielégítése, a megfelelő eszköz, táplálék és ivóvíz biztosítása, a társállat után a tisztaság és rend fenntartása és az is, hogy a társállat szőrzete, bőre, lehelete, nedve egészséges, tiszta és a környezetnek kellemes és tolerálható legyen. Egyebekben a Felhasználó/Megrendelő köteles a Szolgáltató által megtartott foglalkozások helyszínének állattartásra és látogatásra előírt szabályait betartani és aszerint a társállat társaságában a foglalkozásokat, a Szolgáltató által biztosított bármely szolgáltatást, rendezvényt, work-shop-ot látogatni.
12.2. Tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót/Megrendelőt arról, hogy ha a fenti szerződéses kötelezettségét megszegi és felszólításra sem reparálja a helyzetet/állapotot úgy a Szolgáltató megtilthatja a Felhasználó/Megrendelő további jelenlétét azzal, hogy a Felhasználó/Megrendelő nem követelheti vissza az adott szolgáltatás ellenértékét függetlenül attól, hogy időben abból mennyit vett igénybe, mennyi időtartamban vett részt. A Felhasználó/Megrendelő nyilatkozik a jelen Szabályzat elfogadásával, hogy a 12.1 és 12.2. pontokban írtakat elfogadja, a társállat látogatását és/vagy jelenlétét tekintve felelős döntést hoz ha pedig bármilyen kár vagy annak veszélye fennáll úgy a Szolgáltató helyett is helytáll azzal, hogy a kár alatt nem csak bármely személy, vagy állat, tárgy vagy ingatlan tekintetében beálló kár, vagy annak veszélyét is érteni kell hanem azt is ha a Szolgáltató jóhírneve kerül veszélybe vagy az csorbát szenved .